onsdag den 13. april 2011

Min mad 13/4

God morgen godtfolk! 


Nok en grå og regnfuld dag i København desværre, så aktiviteter udenfor bliver nok først i morgen, hvor vejrguderne har lovet rimeligt ok vejr.


Fik et pludselig overnatning-besøg af en veninde i går aftes. Det er mærkelig hvordan man skal "tilpasse" sig eller vise hensyn når der nu er endnu en person i lejligheden - er nok blevet lidt vel egoistisk og har mine sære måder at gøre ting på i min normale eremit-tilværelse... Tidlig oppe var jeg og - viser sig desværre at hun er typisk A-menneske... 


Morgenmad kl. 10.00
  • Rester fra gårsdagens tomat- og osteblanding
  • 1 æg
  • Grøntsager; iceberg salat, agurk og gul peberfrugt
Varmede først op tomatblandingen i panden i lidt smør, da osten var blød kom jeg et æg i og blandede det hele sammen til en masse. Grøntsagerne blev delt i passende hapsestørrelse.

...og så skal jeg lige huske, at kun spise halve portionen, resten om 3 timer...

Ha' en god dag derude!!!


Godt så! Det blev en meget anderledes dag end jeg havde forventet, så mine planer om at holde mine måltider til hver 3. time var ikke mulig at holde. Jeg havde en aftale med min psykiater kl. 14 der tog en time og derefter en time sammen med min kontaktperson, og jeg skal love jeg var blæst i både hoved og mave da jeg endelig var færdig. Gudskelov havde jeg en pose mandler i min taske, så en lille håndfuld hjalp godt på det ultra lave blodsukker.


Efter indkøb og hundeluftning var det endelig for mit aftensmad-eksperiment som jeg har glædet mig til siden sidste weekend - og her kommer den, dog uden målehenvisninger da jeg synes det skal være op til alle og enhver at vælge proposionerne efter ønske og smags løg. 


Aftensmad kl.19.30
  • Friske tomater, delt i skiver
  • Sej eller torsk, brugte frossen i blok, delt i tern
  • Gule løg, delt i passende bider
        
        Sauce/ fyld
  • Creme Fraiche
  • Piskefløde
  • Revet ost, gerne en med lidt stærk smag
  • Tomatpuré
  • Basilikum, tørret 
  • Hvidløgspulver
  • Chilipulver, evt. frisk chili
  • Salt og peber
Blend det hele sammen til en fyldig masse og hæld det over de øvrige ingredienser der er lagt i et ovnfast fad smurt med smør. Top det hele evt. med lidt mere ost.

Jeg sat ovnen på 175 grader og retten fik ca. 30 minutter til sidst nogle få minutter under grillen for at brune toppen. Husk at mange ovne virker forskellig og stegetiden skal tilpasses derefter. 

Dejlig hyggemad, som jeg spiste med en lille snackpeber og agurkstænger.



Det er altid hyggelig med en hilsen, kommentar eller et spørgsmål eller to - bare husk; jeg har ingen facit for LCHF kost, jeg prøver mig frem!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar