torsdag den 26. maj 2011

Min mad 26/5

God aften der ude!

Havde en utroligt sjov og hyggelig aften i går med en veninde ( Tak H! )og glemte helt at fotografere den yummy mad vi havde; kæmpe gryde med friske blåmuslinger i flødesauce! Nom, nom! :)

Dog vågnede jeg i dag op med en vanvittig hovedpine, der har varet hele dagen; hverken piller, søvn eller masser af vand har hjulpet, så dagen har ikke blevet som planlagt...Og nej, det var ikke grundet alkohol! ;)

Kl. 8 i dag morges havde vi en aftale i hundeparken, da Sofus og ejer Rikke skulle flytte i dag. Det var 8-10 hunde med ejere på plads og stemningen var høj, selv om det var tidligt. Lillemanden har fundet en ny bedsteven i Crosby, en langhåret gravhund hentet hjem fra Hong Kong - godt at han har fundet én på hans egen størrelse som han kan rende rundt med!

Programmet i dag stod ellers både på psykologsamtale og træning, men var desværre nødt til at aflyse begge aftaler, da jeg simpelthen ikke kunne grundet hovedpinen der ikke ville forsvinde...øv, øv... Selv min aftale i aften med mine dejlige tøser fra skoletiden var jeg nødt til at aflyse, da jeg endnu ikke havde fået det bedre...Synes jeg kan begynde at se et mønster, hvor hovedpinen kommer i sammenhæng med den "røde periode"...Det er bare underligt, da jeg ikke tidligere har haft problemer med dette...

Interesse eller lyst til mad har heller ikke været til stede i dag, så første måltid blev sent:

Morgenmad/ frokost kl. 15.00
  • 2 æg
  • 5 cherrytomater
  • 2½ ss Philadelphia ost 
  • 40 g Primadonna ost
  • Hakkede basilikumblade
  • Salt & peber
Nok en scramble; æg, ost og krydder blendet i en skål og hældt i en semi-varm pande. Rør rundt til osten er smeltet og massen bliver gyldenbrun. Drys friske krydderurter henover inden servering.



Aftensmad kl. 20.00
  • Rensede muslinger fra i går
  • 1 forårsløg
  • 1 tomat uden "indhold"
  • Masser af hakket bredbladet persille
  • Dressing lavet af; god olivenolie, frisk hvidløg, citronsaft, salt & peber



Det er altid hyggelig med en hilsen, kommentar eller et spørgsmål eller to - bare husk; jeg har ingen facit for LCHF kost, jeg prøver mig frem!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar