mandag den 2. maj 2011

Min mad 2/5

God eftermiddag godtfolk!

Første halvdel af dagen i dag har ikke helt blevet som forventet: vågnede igen inden vækkeuret ringede; lillemanden har haft dårlig mave på trægulvet i løbet af natten; jeg havde tæt på ingen energi til træning; Bailine-maskinen var i udu og der var ingen andre ledige i salonen; og sidst men ikke mindst, blev jeg ønsket velkommen hjem igen af lillemanden med nok en "gave" på gulvet...Så, jeg syntes det var på sin plads at forkæle mig selv lidt; 50 lilla tulipaner og en glasvase - og nu er alt så meget bedre!

Endnu bedre blev det, da jeg endelig kunne sætte mig ned med min morgenmad/ frokost:

Frokost kl. 13.45
  • 1 skive med torskerogn fra i går, ca. 1 cm tyk
  • 1 hårdkogt æg i skiver
  • 3 ss rejer i lage
  • 2 ½ ss øko. mayonnaise
  • 1/3 avokado i tern
  • 1 sjalotteløg hakket
  • 2 blade hovedsalat
  • Klippet karse
  • Citronsaft
  • Salt og peber



...god og mæt - og tid for en lille morfar...


Aftensmad kl. 19.45

Det er intet som en lille eftermiddags-hvil og en efterfølgende god stærk kaffe at vågne på igen! Herefter var der andres behov der stod på programmet, og lillemanden fik en fantastisk 1 ½ time i hundeparken med masser af nye venner - man kan se han nyder det og munden er et stort smil - dejligt!!!

Er egentlig ikke vildt sulten i aften heller, men nu havde jeg taget en bøf ud af fryseren i går aftes, og da den ehh...har ligget der i næsten et år (!) tog jeg ikke chancen på at lade den ligge yderligere. Derfor blev aftensmaden som følgende:
  • 125 g engelsk bøf af tyndsteg
  • 6 grønne asparges 
  • ½ grillet og marineret rød peberfrugt
  • En lille bid Primadonna ost
  • 1 ts persillesmør
  • Balsamico eddike
  • Salt, peber og Aromat
  • Hakket bredbladet persille
Grillpanden blev varmet fuldt op og i den kom både bøf og asparges til passende stegt. Osten kom ovenpå bøffen de sidste minutter for at smelte lidt (virkede ikke med denne type). Asparges blev drysset med lidt salt og peber, eddike dryppet over...og som altid - pynt rigeligt med persille! 

Vel bekomme!




Det er altid hyggelig med en hilsen, kommentar eller et spørgsmål eller to - bare husk; jeg har ingen facit for LCHF kost, jeg prøver mig frem!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar