mandag den 9. maj 2011

Min mad 9/5

God sommer-morgen!

Vejrguderne lover årets hidtil varmeste dag i dag - og det kan man da ikke sige "nej tak" til - det skal udnyttes på det groveste!!! :) 

Derfor har jeg tilladt mig selv, at melde afbud til dagens træning; man kan jo ikke være indenfor i 2½ time i de varmeste timer... Jeg skal selvfølgelig kompensere for det; har en dobbelt -tid hos Bailine senere i dag, samt en eller flere rigtigt gode og lange gåture med lillemanden skal også gennemføres. 

Dagens morgenmad blev en rigtig sommer-tallerken:

Morgenmad kl. 10.30
  • 1 hårdkogt æg i både
  • ½ avocado i tynde både
  • 90 g luksus-tun på dåse
  • 2 cherrytomater
  • ½ lille rødløg
  • 2 ss creme fraishe
  • Citronsaft
  • Maldon salt og friskkværnet peber
  • Hakket kruspersille



Aftensmad kl. 19.30

Det blev en travl eftermiddag og aften i dag, og da jeg oveni fik overraskende besøg til aftensmad, blev der en lidt "tøm dit køleskab" ret:
  • Æg
  • Piskefløde
  • Salt og peber
  • Smør
  • Hvide og grønne asparges, delt i ca. 1 cm 
  • Purre
  • Frosne (optøede) rejer
  • Frisk hvidløg
  • Frisk Mozarella ost
  • Finhakket basilikum, kruspersille og forårsløg
Blanchér purre og asparges i smør i nogle minutter; det skal kun blive mørt, ikke farvet. Hæld æggeblandingen henover og læg skiver af ost over. Lad omeletten simre under låg indtil den er færdigstegt, hvorefter rejerne drysses henover. Steg omeletten færdig og drys med rigelig hakkede urter. Servér evt. med en lille salat, f.eks tomat og løg med balsamico eddike. 

Vel bekomme!



Det er altid hyggelig med en hilsen, kommentar eller et spørgsmål eller to - bare husk; jeg har ingen facit for LCHF kost, jeg prøver mig frem!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar