søndag den 1. maj 2011

Status 3

Dette bliver så en status gældende for de sidste 2 uger i stedet for den normale ene, da jeg har været lidt for doven/ i ferie-modus/ optaget af andre ting - og alle de andre "gode" undskyldninger...

Status for perioden 18/4 - 1/5 2011

De positive effekter
  • Vægt; totalt tab siden start 5,7 kg, siden sidste vejning 1,4 kg. Ikke alverden men har en lille mistanke om, at ved hjælp af rimelig intenst Bailine-forløb samt anden kondition- og styrketræning, så har jeg faktisk opbygget nogle muskler - og de vejer jo mere end fedt!
  • Energi; mere overskud, søvnbehovet er reduceret med flere timer, generelt mere aktiv og initiativrig 
  • Sød-behov; jeg har aldrig haft en sød tand, og min eneste last på den konto har været Cola Light - og rigeligt af det...Købte en 1,5 liter til forrige weekend og det var bortkastet; det smagte ikke som tidligere, var generelt en skuffelse og tog mig 1½ uge at komme igennem. Heller isvand med citron, tak!
  • Mad og drikke generelt; jeg synes selv jeg er kommet godt ind i LCHF kostholdet nu efter en måned, og har lavet mange spændende og smagfulde retter efter principperne. Vin har jeg også tilladt mig i påsken, og det skal der være plads til! Bogen fra Skaldemanden som jeg fik til min fødselsdag (Tak igen Kari!) er værd at anbefale til jer alle!


De negative/ mindre heldige effekter
  • Ost; jeg er og kommer altid til at være en superfan af ost i de fleste afskygninger, men min mave er desværre ikke lige så glad for det...For meget ost og jeg kan forvente, at den efterfølgende dag mit toilet vil få meget hyppige besøg...
  • Tørhed; over de sidste par uger, har jeg fået nogle mærkelige tørre/ eksem-lignende pletter på begge mine hænder, dog kun ved tommelfingrene. De er ved at forsvinde nu, efter litervis af fed creme


Emner jeg skal tage action på i den kommende tid
  • Test; jeg vil gå til indkøb af Ketose-sticks fra apoteket; mest af nysgerrighed, men også for at se om jeg nu gør dette (LCHF) på den korrekte måde
  • Bage; jeg vil prøve ud, om jeg kan lave en LCHF brødtype eller kage
  • Nødder; jeg er nok lidt vel glad for nødder og vil forsøge at begrænse forbruget en god del
  • Smøger; nu hvor jeg har mere overskud og har lagt om på de fleste af mine andre vaner og uvaner, er tiden nu kommet til den sværeste...I første omgang vil jeg forsøge at begrænse mine muligheder for at ryge; enten på altanen, ud af vinduet i køkkenet eller ude i frisk luft. Ikke inde i lejligheden med mindre det er "festlige anledninger". Forhåbentlig vil dette reducere antallet pr. dag betyderligt



Det er altid hyggelig med en hilsen, kommentar eller et spørgsmål eller to - bare husk; jeg har ingen facit for LCHF kost, jeg prøver mig frem!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar