tirsdag den 3. maj 2011

Tip!

Nødder i ovnen er min desiderede favorit som mellemmåltid/ snacks/ før og efter træning  - og ellers når og hvor som helst! Jeg har altid med mig en lille pose i min taske, så jeg er klar om mit blodsukker pludselig skulle blive alarmerende lavt.

Mine favoritnødder er klart mandler og cashew, men har i den seneste tid også begyndt at spæde på med hasselnødder og.

Nødder i sig selv er ok, men de bliver så meget, meget bedre om du gør følgende med dem inden indtag:

  • Sæt ovnen på 200 grader - normal indstilling
  • Dæk en bredeplade med bagepapir
  • Læg ét lag med nødder efter eget ønske - de skal alle have "kontakt" med pladen
  • Når ovnen er varmet op, sæt pladen 3/4 oppe i ovnen
  • Når du kender duften af nødderne, vender/ rører du rundt i dem, så de bliver ristet på alle sider
  • Tag dem ud når du er tilfreds med farven
  • Læg til køl på en anden bredeplade - husk de er sindsygt varme; pas på tungen!

Opbevar de ristede nødder i en lufttæt beholder eller pose.

Selvfølgelig kan du vælge at tilsætte diverse krydderier eller tørrede urter - det er bare at prøve sig frem!




Det er altid hyggelig med en hilsen, kommentar eller et spørgsmål eller to - bare husk; jeg har ingen facit for LCHF kost, jeg prøver mig frem!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar