fredag den 27. maj 2011

Min mad 27/5

God formiddag folkens!

Så er weekenden lige rundt om hjørnet, dog ser det ikke ud til, at det bliver med sol og sommer...

Så må man tænke alternativt; biffen samt spise ude, måske? Det bliver mit første rigtige restaurantbesøg efter jeg startede med LCHF, og er spændt på om jeg kan holde mig væk fra "farlige" fristelser - tbc! :)

Dagens program står på bla. støvsugning af hele hytten, noget jeg har udsat i x-antal uger nu. Jeg har igen haft flust med "gode" undskyldninger for ikke at gøre det, men nu har jeg ikke flere! Har også lovet at gøre det og vil blive checket op på om det er gjort, så det er bare at komme i gang!

Da jeg ikke kom til træning i går, vil jeg se om jeg ikke kan komme mig hen til det træningscenter jeg har doneret penge til i over 6 måneder, uden at have været der...En lille time på løbebåndet samt lidt styrke for overkroppen burde være overskueligt! I tillæg skal jeg i eftermiddag teste ud min nye gadget Powerhoop, som nu har ligget pænt i sin fine æske i en lille måned uden at have set dagslys... 

Morgenmad/ frokost kl. 11.30
  • 2 æg
  • 4 grønne asparges i 1 cm bider
  • 2 striber bacon klippet i bider
  • En håndfuld løg i strimler
  • Sort peber - hold igen med saltet grundet bacon
  • Parmasan ost, revet
Steg bacon til gyldent og tilsæt asparges og løg til møre. Vend i æg og lad det hele hygge sig sammen til passende konsistens. Krydre med peber og evt. andre krydderier eller urter. 



Dette blev en alt, alt for stor portion for mig, så lillemanden var i ekstase da der var lidt til ham og! Dog uden bacon og løg...

...og dog...allerede ved 15-tiden var jeg rimelig sulten igen, og endte op med en lille skål salat bestående af:
  • 1 hårdkogt æg
  • Agurk i tern
  • 4 cherrytomater i kvarte
  • Masser af frisk persille
  • Salt & peber
  • Balsamico eddike
Meningen var, at bruge min nye Iceberg salat, men så kiggede jeg lige på etiketten inden - den var tysk...!

Med tanke på de sidste dages artikler omkring grøntsager, tog jeg altså ikke chancen! Persillen brugt som "salat stand-in".


Fredag og lørdag aften står maden som regel på total hygge-mad, og i dag var ingen undtagelse:

Aftensmad kl. 20.00
  • Hakket svin- og kalvekød 10-14% (stegt)
  • Gul løg
  • Cherrytomater
  • Mozarella ost
  • Ost til gratinering
  • Hakket persille
  • Hvidløgpulver, chilipulver, tørret oregano og basilikum, hvidløgpeber, salt & peber

Kød, løg, persille, tomater, Mozarella samt krydderier blandes og lægges i et ovnfast fad. 
Pres det hele ned med en gaffel eller fingrene.

Dæk det hele til med rigeligt ost, evt. krydderier efter smag
Ovnen varmes op til 175 grader og formen får ca. 20 minutter

Afslut med 5 minutter under grillen for sprød top

Bon appetit!


Det er altid hyggelig med en hilsen, kommentar eller et spørgsmål eller to - bare husk; jeg har ingen facit for LCHF kost, jeg prøver mig frem!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar