søndag den 1. maj 2011

Påsken er over...

...og bloggen har sår behov for opdatering!

Det har af en eller anden grund været lidt svært for mig, at komme i gang efter påske. Hvad dette skyldes kan jeg ikke helt sætte fingeren på, men jeg er nu KLAR og GLÆDER MIG til fortsættelsen! :)

Påsken er gået med til masser af familiehygge, fødselsdagfejring, intensivt arbejde på brunfarven og ikke mindst masser af god LCHF mad, bla. lammekølle...nam, nam!

Jeg har klaret at foto-dokumentere de fleste måltider, men kamera-novice som jeg er, klarede jeg at glemme at oplade kameraets batteri og var nødt til at benytte min mors kamera; som nu befinder sig i Norge - uden at jeg nåede at lægge ind billedene...de kommer derfor senere på ugen.

I mellemtiden får I her et resumé af de måltider jeg klarede at fange i påsken, dog uden opskrifter, blot kort beskrivelse.

Lørdag d. 23. april
Morgenmad

Sprødstegt bacon


Halverede tomater med frisk rosmarin og oregano, drysset med parmasan


Æg slået ud i pande, salt og peber


Aftensmad

Ribbe (!), div. grøntsager og sushi til vegetaren


Søndag d. 24. april
Morgenmad

Champignons med hvidløg og balsamico, sprødstegt bacon og omelet med purreløg


Aftensmad 

Lammekølle proppet med hvidløg, pastinak- og løggratin, smørdampede grønne bønner 

...og så var der langt om længe billede fra påskefrokost/ fødselsdags-frokost, og den komplette menu bestod af:
  • Karry, marinerede og steget sild med røde og gule løg
  • Hårdkogte æg og rejer
  • Tunamousse
  • Røgelaks og røræg med purreløg
  • Tandoori-marineret kyllingefilleter med tzatziki
  • Cherrytomat, mini-mozarella og basilikumblad på tandstik
  • Grillede grønne asparges med parmasan ost og balsamico eddike
  • Let grøn salat
  • Hjemmelavet kartoffelsalat
  • Diverse oste med frugt og grønt, hertil kiks
  • Smør, rugbrød, franskbrød
  • Grønne og sorte oliven, grillede peberfrugter, artiskokhjerter




Håber I alle har haft en god mini-ferie og god fest til de af jer der skal ud og fejre i dag!


Det er altid hyggelig med en hilsen, kommentar eller et spørgsmål eller to - bare husk; jeg har ingen facit for LCHF kost, jeg prøver mig frem!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar