onsdag den 6. april 2011

1 uges jubileum

Så er der gået en uge, hvor jeg har levet helt og holdent efter LCHF principperne. Det er gået overraskende nemt, men det har selvfølgelig krævet lidt forberedelse og planlægning:
  • Køleskab, fryser, skuffer og skab er tømt for ALT der minder om mel og korn, mad med masser af tilsætningsstoffer, færdigretter, sukker og hvad der ellers kan blive en fristelse eller nederlag.
  • Jeg har læst hundredevis af blogger om LCHF, primæret på norsk og svensk, da LCHF er betydeligt mere populært her.
  • Jeg har "eksperimenteret" med portions-størrelser, madvarer som jeg sjælden tidligere har benyttet og ikke mindst prøvet at balancere indtag af fedt, protein og kulhydrater i forhold til mit (manglende) aktivitetsniveau. Dette er IKKE nemt...jeg er meget glad i mad, og specielt ost og kød står højt på min liste og udfordringen fremadrettet bliver, at begrænse indtag samtidigt som jeg får spist tilstrækkeligt med det gode fedt.
Jeg vil om ikke længe lægge ud et indlæg der giver svar på de mest grundlæggende principper i LCHF kostholdet - det er ikk' så svært!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar