fredag den 22. april 2011

Min mad 22/4

Happy sunny day to all!

Så er den store dag kommet, og mit hus bliver invaderet af nordmænd!
Mor, søster (bor normalt i Jylland) og mormor har lige skrevet mig en sms og informeret at køreturen fra Oslo er startet. Dog har jeg lavet en lang, lang handleliste til dem, med madvarer de skal købe med til mig i Sverige, så jeg regner ikke med at se dem her nede før ved kl. 21-22-tiden, alt efter hvordan trafikken udvikler sig også, selvfølgelig.

Jeg er den type, der skal have deadlines pustende mig i nakken inden jeg kan tage mig sammen til at udføre opgaver, og det især når det gælder husarbejde...jeg har godt nok lavet en "to do" liste, og den er gudskelov ikke faretruende lang. Starter derfor først i eftermiddag, så jeg også kan nyde lidt af det gode vejr inden jeg går i gang.

Satser stærkt på at slæbe mig til træningscenteret i dag, da jeg har været ret doven på den konto i lidt for mange dage nu. Har bestemt mig for at tage derhen ved 13-tiden, og da komfuren er dækket af rense-middel og ikke pt. kan bruges til stegning af æg og bacon, samt at jeg ikke vil træne på alt for mæt og tung mave, blev dette dagens morgenmad:

Morgenmad kl. 11.00
  • Iceberg salat
  • Rød snackpeber
  • Agurk
  • Avocado
  • God olivenolie
  • Hvid balsamico eddike
  • Salt og friskkværnet peber
  • Hakket bredbladet persille
Del grøntsagerne op i ønsket størrelse, hæld over olie og eddike, salt og peber og - surprise; et godt drys persille!




Frokost kl. 14.00

Vejret er simpelthen for godt i dag til at jeg kunne få mig selv til at tage i træningscenteret...

Det blev i stedet for en god og rimelig lang tur med lillemanden - og vi fik hyggelig selskab med vores naboer Ida og lille Maggie. Elvis og Maggie kan rigtig godt sammen så det er skønt at de kan følges, og så får de to-benede lidt pratetid om stort og småt!
Tak for turen Ida, håber vi kan gentage det om ikke så længe!

  • Rester af salaten fra morgenmaden
  • 2/3 dåse tun
  • Lidt hakket rødløg
  • Parmasan ost
  • Hakket bredbladet persille
  • Salt og peber
  • Balsamico eddike


Jammen, det er da bare at blende det hele sammen og nyde med god samvittighed ude i solskinnet!


Det er altid hyggelig med en hilsen, kommentar eller et spørgsmål eller to - bare husk; jeg har ingen facit for LCHF kost, jeg prøver mig frem!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar