mandag den 18. april 2011

Min mad 18/4

Ny uge, nye muligheder...

Jeg startede dog op i morges med at sove over mig...det er lidt vel nemt at trykke på "afslut" i stedet for "snooze" på mobilen - men det var da dejligt at sove halvanden time mere end forventet, da jeg kom lidt for sent i seng i går aftes. Forsinkelsen betyder dog, at jeg ikke kan nå til den planlagte træning med kommunen i FitnessWorld, så jeg vil bruge formiddagen på, at udforske det lokale nye FreshFitness center, hvor jeg har været medlem hos og betalt ind til i over 6 (!) måneder uden endnu at have sat mine ben der.

Morgenmad kl. 10.30
  • De sidste rester af gårsdagens aftensmad; salat med blåmuslinger
  • 1 ss Crème Fraiche
  • Hakket bredbladet persille
  • En lille squeeze tomatpuré
  • Salt og peber
  • Lidt frisk hvidløg
  • 1 hårdkogt æg
  • 3 cherrytomater
  • Purreløg til pynt
Ingredienserne til dressingen; Crème Fraiche, tomatpuré, salt og peber, hvidløg og persille blendes godt sammen og hældes over salaten. Ægget hakkes fint og vendes i dressing-/ salatblanding. Dersom jeg havde tid, ville jeg have ladt blandingen stå i køleskabet et stykke tid, for at optimere smag, men det må blive en
anden gang. Drys purreløg over og server med nogle tomater.



Eftermiddag-snacks kl. 14.00

Efter dagens Bailine-omgang var sulten ved at komme snigende, og da var det jo heldigt, at salonen havde citronvand og mandler stående fremme til deres klienter. Tog en lille håndfuld og blodsukkeret var på plads igen!


Frokost kl. 15.30

Lidt sent måske, men mad skal til!
Resultatet blev en god blanding af hvad køleskabet kunne byde på, og blev som følgende:
  • 1 lille tomat i skiver, 
  • 1 hårdkogt æg i skiver
  • Agurk i stænger
  • En lille rød snackpeber i ringe
  • ½ avocado sprinklet med limesaft
  • Iceberg salat i strimler
  • 1 ss øko mayonnaise
  • 1½ ss salattern (á la feta)
  • Persille
  • Hvid balsamico eddike, Maldon salt og friskkværnet peberblanding
Alle ingredienser blev lagt i bunker på en flad tallerken, eddike drisles over og krydre efter smag og behag.

Sommer og sol udenfor - sommer og sol på tallerken! :)


Sen eftermiddag-snack kl. 19

Eftermiddagen blev brugt i shopping-mekkaet IKEA...farlig, farlig...
Det er utroligt hvordan man bare ikke kan tage derhen uden at ende op med alverdens ting man ikke vidste man manglede...men sjovt er det jo!!! Der var da nogle praktiske ting jeg faktisk manglede, så det var da langt fra en bortkastet tur!
  • Efter at jeg var kommet tilbage, var det Elvis der skulle have lidt kvalitetstid, så en håndfuld nødder gled hurtigt ned inden hundeparken lokkede både to- og firbenede og leg med en Amstaff (!) og en Schæfer-/slædehund - begge 3-4 størrelser større end lillemanden, men det gik udmærket.


Aftensmad kl. 20.45

Har jo spist både godt og mættende hele dagen igennem, så det store behov for stor og varm middag var så absolut ikke tilstede. Ændede derfor op med følgende snack:
  • Hele iceberg salatblade
  • Gode store klubber Klovborg mellemlagret ost
  • Rød peberfrugt i tykke strimler
Ost og peberfrugt lægges i salatbladet og rulles sammen som en tortillia. Hyg og nyd! 



Det er altid hyggelig med en hilsen, kommentar eller et spørgsmål eller to - bare husk; jeg har ingen facit for LCHF kost, jeg prøver mig frem!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar