lørdag den 9. april 2011

Min mad 9/4

God formiddag og for en herlig solrig dag vi har her i København!!! Rigtig påskestemning udenfor!


Vågnede op med hovedpine igen - den sidder tværs over panden, men forsvandt heldigvis med en Panodil og masser af vand. Læste på en anden blog, at det kan være normalt med hovedpine i starten af kostomlægningen, men nu har jeg jo allerede hold på i snart 2 uger, så håber det forsvinder helt om ikke så længe.


Morgenmad kl. 11.30
  • 2 æg
  • 2 ss hytteost
  • 2 ½ skiver røgelaks
  • 1 blad iceberg salat
  • 1 håndfuld lucernespirer
  • Purreløg og karse
  • Sort peber og lidt salt
Lavede en scramble egg med æg, hytteost, salt og peber og purreløg, stegt i smør.
Salatbladet i bunden af tallerkenen, derefter spirer, laks og så æggeblandingen. 
Pyntet med friskklippet karse.


Eftermiddag


Puhaaa...det er hårdt med weekend! Var nødt til at tage en lille morfar i eftermiddag, som liiige blev til 2 ½ time!! Kaffe var virkelig nødvendig efter den omgang!


Mon denne træthed også er en del af de kendte bivirkninger i starten, eller om jeg bare ikke får sovet tilstrækkeligt?


Aftensmad kl. 19.30 - nam, nam, nam...rigtig weekendmad!
  • Ca. 150 g oksesteak
  • 1/4 spidskål
  • Tomatsalat
Bøffen lå i en marinade i ca. 4 timer, hjemmelavet med rapsolie, soyasauce, balsamico eddike, sort peber, hvidløg, rød chili, tørret rosmarin, paprikapulver og sjalotløg. Stod på køkkenbænken i stedet for i køleskabet, da den trænger længere tid for at virke i kolde omgivelser.


Spidskålen blev renset for de ydre grove blade og delt i 4 både. De resterende 3 blev blancheret og hurtigt afkølet før de havnede i fryseren til senere brug. Den jeg skulle bruge, fik en hurtig omgang i microovnen, med en ts persillesmør og drys salt på.


Samtidigt som bøffen blev klædt i marinaden, lavede jeg tomatsalaten, bestående af:
  • 2 små tomater i skiver
  • 1 pakke mozarella
  • ½ rødløg
  • En god håndfuld frisk basilikum
  • God olivenolie
  • Balsamico eddike
  • Salt og peber
Alt lægges på et fad og blandes forsigtigt sammen. Satte salaten i køleskabet, men ventede med eddike til servering, da retten bliver meget brun af det.






Det er altid hyggelig med en hilsen, kommentar eller et spørgsmål eller to - bare husk; jeg har ingen facit for LCHF kost, jeg prøver mig frem!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar