torsdag den 14. april 2011

Min mad 14/4

Endelig; sol og blå himmel!!! Bare 4-5 timer efter vejrguderne (se: dmi.dk) havde lovet det, men det er ligemeget - nu skal den bare blive her! Utroligt hvor meget de solstråler gør for ens humør, føler at man får et par hak op ad energi-trappen for hvert et minut man er udenfor og kan mærke solen varme en. Dejligt!!!


I dag har det blevet hele 3 timer totalt med træning, dog fordelt på 3 sæt; 
1) Bailine 30 mins 
2) Konditiontræning 60 mins og styrkeøvelser 30 mins
3) Udstrækning og afstresning 60 mins


Det var selvfølgelig hårdt for en utrænet krop, men jeg er ved at "nyde" smerten og klarer at fokusere på mållinjen langt i det fjerne, og det hjælper meget.


Morgenmad/ snacks mellem kl. 9.00 - 12.30


Som nævnt igen, igen, klarer jeg ikke spise store og tunge måltider fra tidlig morgenstund, og da jeg skulle være hos Bailine allerede kl. 9, har jeg mellem de forskellige steder og træninger spist mandler. Alt i alt er det nok ikke snak om mere end en god stor håndfuld, men jeg synes det er gået rigtigt godt kun med dette. Det at jeg har kunnet dele mængden op gennem formiddagen har også gjort, at jeg ikke har haft sult-følelse eller lavt blodtryk - før på vej hjem fra træning, DA skulle jeg bare finde hurtigste vej hjem og have MAD!


Frokost kl. 14.00


Hvad er ikke federe (!) end at komme hjem og være hundesulten, og finde færdig fiskegyde fra i går i køleskabet; HURRA! 3 minutter i micro og tilhørende agurkstænger og snackpeber og Sito er en "happy chap" igen.


Og nu, tid for en velfortjent morfar på sofaen...Skrives ved...


Aftensmad kl. 19.30


Super nemt og super godt!

  • Kyllingbryst, delt i to på langs
  • Broccoli, delt i buketter efter ønsket mængde
  • Cherrytomater
  • Bouillon, grøntsags- eller kylling
  • Salt og peber
  • Hvidløgsmør
Kog op vand tilsat bouillon og læg de 2 kyllingbider i. Lad dem trække i 10-15 minutter alt efter størrelse. Nogle minutter inden de er færdige (skær igennem en af bidene for at checke om den er gennemkogt) lægger du broccolibukettene ovenpå og giver det hele et opkog, til broccolien har fået tilpas efter dit ønske. Læg det hele på en tallerken, læg nogle klatter hvidløgsmør over både kylling og broccoli, salt og peber efter behov. Cherrytomater pynter op og virker forebyggende mod kreft, er bra for hjertet og immunforsvaret.


Det er altid hyggelig med en hilsen, kommentar eller et spørgsmål eller to - bare husk; jeg har ingen facit for LCHF kost, jeg prøver mig frem!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar