onsdag den 20. april 2011

Min mad 20/4

God formiddag godtfolk!

God og masser af mad og hyggelig selskab med intens og meget snak i går aftes, så trængede til lidt ekstra på sove-kontoen her i morges...og det kunne jeg gøre med rimelig god samvittighed, da vejret udenfor var gråt, kølig og ikke specielt indbydende. Gudskelov ser det ud til at vende nu ved 12-tiden, og da står den på tur for både to- og firbenede.

Morgenmad/ frokost kl. 11.45
  • Rester af gårsdagens grøntsagswok
  • 1 æg
  • Parmasan ost
  • Hakket bredbladet persille
  • Salt og peber
Grøntsagerne fik en hurtig opvarmning i panden hvor der var fedt tilbage fra da jeg lavede kylling i går, så intet behov for ekstra fedtstof. Ægget blev vispet sammen med salt og peber inden blandingen blev hældt hen over grøntsagerne. Riv godt med parmasan henover og pynt med persille efter ønske.


Sen frokost kl. 15.10

Puha! Det er hårdt at være husmor! Vaskemaskinen kører for fuldt, opvaskemaskinen er på anden omgang og lejligheden ellers har fået en lille "touch up". Den mere grundige rengøring vil jeg tage i morgen og fredag, da min familie fra Norge har meldt sin ankomst allerede fredag aften - i stedet for lørdag.
Stresset er ikke sat ind endnu - men den kommer nok! Overså helt, at jeg egentlig var rigtig sulten, så det blev en sirlig blanding af hvad køleskaber havde at byde på:
  • 1 hårdkogt æg i både
  • Rød snackpeber i strimler
  • Grønne bønner (blancheret tidligere)
  • ½ lille avocado
  • 2 ss tzatziki fra i går aftes - og endnu bedre smag dagen derpå!
  • Purreløg til pynt
  • Salt og peber

Nemt, godt og vanvittigt sundt! Go' eftermiddag der ude i solen!!!


Aftensmad kl 20.10

Husmor in tha' house! :)

Også sen eftermiddag/ aften blev brugt til husarbejde - man må jo bare fortsætte når energi og tiltags-lysten er der! Indimellem knaskede jeg nogle nødder, da den store sult ikke var sat ind endnu.

Udmattet, træt og sulten...så var det dejlig nemt, at en rest af gårsdagens fiskeform stod og ventede på mig!
  • Fiskeform
  • Dampet broccoli
  • Dampede grønne bønner
  • Tzatziki

Ha' en god aften og god påskeferie til jer der starter på den i dag!


Det er altid hyggelig med en hilsen, kommentar eller et spørgsmål eller to - bare husk; jeg har ingen facit for LCHF kost, jeg prøver mig frem!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar