tirsdag den 12. april 2011

Min mad 12/4

Man kan tydeligvis spise god og stor morgenmad før kl. 9 - når man vågner og er frisk kl. 5.30!!! Ved ikke om dette er en følge af mine sportslige aktiviteter i går eller om der er andre faktorer der spilder ind, men oppe og rimelig udhvilet er jeg! 2 stooore kopper kaffe kan man sagtens få ned mens nettet streames for friske nyheder.


Morgenmad kl. 9.00
  • 1 æg
  • 10 cm purre (ja, jeg er glad for purre!)
  • 4 cherrytomater
  • 2-3 ss hytteost
  • Smør til stegning
  • Salt og peber
  • Hakket bredbladet persille (god håndfuld)
  • Lidt vand for ret konsistens
Det hele blev rørt sammen i en lille skål og steges indtil ønsket farve. 
Persille vendes i efter blandingen er kommet på tallerkenen. Vel bekomme!


Frokost/ Mellemmåltid kl. 14.30


Har tidligere nævnt det, men jeg eeeelsker ost!!! Og når det også skal være nemt, bliver det tit denne blanding jeg laver, og som kan justeres i størrelse alt efter ønske og hvad slags type måltid det skal være.
  • Tomat
  • Revet ost
  • Løg, gerne rødløg for farvens skyld
  • Frisk hvidløg
  • Krydderier efter ønske, jeg bruger basilikum, salt og sort peber
Tomatene skæres i bider, fjern evt. noget af det bløde, så det ikke bliver for vandet.
Løg skæres i små tern. Ost, krydder og hvidløg blændes i en dyb tallerken sammen med de øvrige ingredienser og det hele får et par omrøringer så det hele er godt blandet sammen. 
Jeg bruger microovnen; fuld power i 3-4 minutter til det hele er varmet op og løgen er blevet lidt blød. Stegeovn kan sagtens også benyttes, om du har tid til at vente...! 
Husk endelig, at tomater der er varmet op bliver vanvittig varme - pas på tungen!!


Aftensmad kl. 19.00


Rigtig spændende mad i aften...og dog..!
Det blev de resterende frikadeller med tilhørende salat som i går aftes. 
En hurtig "blende det hele sammen"  af både kød og salat (ja, en herlig grå-agtig masse...) og 3 minutter i micro - voilá, aftensmaden er serveret...



Det er altid hyggelig med en hilsen, kommentar eller et spørgsmål eller to - bare husk; jeg har ingen facit for LCHF kost, jeg prøver mig frem!

2 kommentarer:

  1. Hvordan blir cottage cheese når du steker den slik? -Eller moser du den skikkelig før du rører den inn i de andre ingrediensene?
    Maria

    SvarSlet
  2. Hei Maria - godt spørsmål!
    Jeg har lært på den "harde" måte...jeg hadde noen bokser med veldig fettfattig cottage cheese (0,1%)og den inneholder jo vanvittig mye vann og...Så, når jeg bruker den i omelett osv, lar jeg det hele faktisk bare stå å putre i pannen til alt vannet har fordampet, tar jo litt lengre tid enn normalt, men ellers er det som å spise suppe! Jeg liker faktisk at det er litt klumper i omeletten, så det blir litt mere å tygge på! Jeg har derfor ikke prøvd å lage med ekte type enda, men regner med at jeg vil beholde også den som det er. Men, det er vel også litt smak og behag!

    Hilsner,
    S.

    SvarSlet