onsdag den 6. april 2011

Min mad 5/4

Jeg vil fremadrettet notere hver dag hvad jeg spiser på de enkelte dage. Jeg håber det kan byde på inspiration eller vejledning til hvordan ihvertfald jeg tolker det at leve efter LCHF.


Dog kom jeg ikke så langt i går, så her kommer det:


Morgenmad kl.10.00

  • 2 æg, 1 ss piskefløde og lidt peber
  • 2 skiver bacon
  • 4 champignoner
  • 1 skive ost
  • Lidt ruccola og gul peberfrugt
Æg, bacon, svampe lavede jeg som omelet i pande med smør, ost lægges på og læg den ene halvdel over den anden. Pynt med grønt på toppen.

Frokost kl. 15.00
  • Hakket kød af lam og okse
  • 1 æg
  • Salt og peber
  • Smagforstærkere; jeg brugte fetaost, purre, hvidløg og rød chili  
Blend det hele sammen og lav frikadeller efter ønsket størrelse. Steg dem i pande med smør.
Tilbehør her blev en skive ost på kødet samt 3 cherrytomater og lidt ruccola.

Aftensmad kl. 20.00 
  • Rester af omelet fra morgenmaden, nogle frikadeller fra frokost. Varmede det hele sammen toppet med Mozarella. 4 cherrytomater for at give det hele lidt farve.
OBS! Det skal siges, at dagens menu var lige rigeligt med kød og ost - godt var det, men burde være lidt mere balanceret efter min mening...MEN, man lærer for hver dag!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar