onsdag den 6. april 2011

Min mad 6/4

Ny dag, nye muligheder. Som nævnt angående gårsdagens menu, følte jeg ikke at der var tilstrækkelig med fiber fra grøntsager og for meget fedt fra ost og kød. 


Der skal også siges, at jeg ikke er et morgenmenneske og tanken om "fed mad" lige efter jeg har vågnet, har jeg det svært med. Mine morgener starter derfor som regel et par timer inden jeg spiser, hvor jeg drikker et par kopper kaffe (instant) og bladrer igennem avisene på Internet.


Dagens menu ser derfor sådan ud:


Morgenmad kl. 11.00

  • 1 blødkogt æg med en klat smør og lidt salt
  • ½ avokado
  • 2 ss rejer
  • 2 skiver røgelaks
  • 1 lille tomat i skiver
  • En håndfuld lucernespirer
  • 2 ss økologisk mayonnaise 
  • Sort peber og en stænk citronsaft over rejer og avocado
  • Karse til pynt
Alt blev danderet på en stor tallerken og så er det bare at gå i gang!
Klarede dog ikke det hele, og vil gemme resten til senere i køleskabet.

Mellemmåltid kl. 14.30

Var egentlig ikke sulten endnu, så tog en håndfuld mandler og en kop kaffe.

Aftensmad kl. 17.00

For at rette lidt op på gårsdagens manglende vitamin- og fiberindtag, lavede jeg en salat der indeholdte:
  • 1 dåse tun (burde være i olie, men havde kun i vand denne gang)
  • Pillede rejer 
  • 2 kogte æg
  • 1 avocado
  • Fetatern
  • Sorte oliven
  • Gul peberfrugt
  • Forårsløg og rødløg
  • 3 tomater
  • Agurk
  • Iceberg salat og ruccola
  • En dressing lavet af olivenolie, balsamico eddike, salt og peber samt lidt hvidløgpulver.
Det blev en kæmpeportion, så det bliver nok både til lidt natmad, frokost og aftensmad i morgen.

Det skal også siges, at jeg dagligt drikker 2-4 liter vand, enten som koldt postevand eller som danskvand. Kaffe drikker jeg ca. 2-3 kopper dagligt - men aldrig om aftenen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar