torsdag den 21. april 2011

Min mad 21/4

God formiddag der ude i solen!

Først og fremmest vil jeg lige ønske mine veninder Birgitte og Anne:

HJERTELIG TILLYKKE MED DAGEN TØSER!!!

Selv om jeg ikke selv er i arbejde for tiden, og den ene dag ikke er meget anderledes end den forrige synes jeg ligevel, at "påskestemingen" har indtruffet. Har næsten lidt ferie-fornemmelse; besøg af familien, godt vejr med masser af sol og generelt højt energiniveau hjælper godt på det hele!

Som I kan se, har jeg endelig fået fat på et kabel, så jeg nu kan uploade billeder til bloggen!
Meget lykkelig over det, da jeg synes det blev lidt vel meget tekst og det pynter godt op, synes jeg!'

Grundet at jeg var så overivrig over at redigere og uploade de billeder jeg har taget igennem denne uge, glemte jeg helt at spise, så morgenmaden blev først indtaget 5 timer efter jeg stod op...

Morgenmad kl. 12.20
  • 1 hårdkogt æg i både
  • 1 lille rød snackpeber
  • 6 tykke skiver agurk
  • ½ lille avokado i bider
  • Sidste rest af tzatziki
  • Masser af hakket bredbladet persille (selvfølgelig...!)



Frokost kl. 14.40

INGEN kan komme her og sige, at jeg er et mad-svin (hører du, mor??!). :-D
Dagens frokost blev simpelthen...rester af tidligere rester!

  • Fiskeform
  • Dampet broccoli
  • Dampet asparges
  • Tzatziki
...og nu tror jeg, at jeg er kommet til bunds i restemad i køleskabet og glæder mig til at improvisere lidt til aftensmad i aften - med NYE rådvarer!

I og med at vejret er aldeles fantastisk i dag, har jeg sat et par vaskemaskine over med sengetøj, plaids og andre større genstande, der skal ud og hænge i den friske luft - glæder mig allerede til at gå i seng i aften i nyvasket sengetøj!

Fortsat go' dag!


Aftensmad kl. 21.00

For et stykke tid siden kom jeg over en LCHF blog (kan ikke huske hvilken...), hvor der var en opskrift på stuvet spinat - og siden har jeg haft i baghovedet at denne skulle prøves. Til dette ville jeg have en svinekotelet og dampede grøntsager. Først opdagede jeg, at spinaten jeg havde taget ud af fryseren var hakket, og ikke helbladet som skulle bruges i denne ret. Dernæst, efter at have mere eller mindre fuldført den stuvede spinat - med den hakkede, syntes jeg det hele faktisk så og smagte ganske så kedeligt...SÅ gik der improvisation i det, og det hele endte i stedet op med at blive en heftig indisk ret!

Sito's næsten-vegetariske indiske curry
  • Svinekotelet i tern - her kan alle typer kød bruges - eller droppes helt
  • Champignons i halv-tykke skiver
  • Rødløg i tern
  • Hvidløg, finhakket eller knust
  • Rød chili uden frø
  • 1 purre
  • 1 pose hakket spinat
  • Friske tomater, uden indmad da det bliver for vandet
  • 1 dåse hakkede tomater
  • Sauce - jeg brugte de rester jeg havde i køleskabet; creme fraiche, hytteost, fetaost, evt. fløde
  • Krydderier; salt og friskkværnet peber, Aromat, tørret ingefær, tørret koriander, chilipulver, hvidløgpulver, Graham Masala og kummen
  • Saft af ca. 1 citron 
  • Tilbehør/ pynt; tyrkisk yoghurt, hakket bredbladet persille

Bon Appétit!



Det er altid hyggelig med en hilsen, kommentar eller et spørgsmål eller to - bare husk; jeg har ingen facit for LCHF kost, jeg prøver mig frem!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar