fredag den 8. april 2011

Min mad 8/4

Så nærmer weekenden sig hurtigt, selv om det for mig der ikke arbejder ikke betyder det helt vilde...Savner dog lidt mere indhold i mit liv, og vil derfor i den kommende til benytte mig af de motiontilbud kommunen har.


I eftermiddag står gå-tur med ergoterapeut Camilla på programmet - og tager nok lillemanden Elvis og.


Morgenmad kl. 11.15
  • 2 æg
  • 2 striber bacon
  • 5 champignons
  • 1 lille tomat
  • Bredbladet persille og sort peber
Svampe og bacon stegt i panden, æggene slået over og lavet til en samlet "masse". 
Peber, persille og tomat drysset ovenpå.


Lidt for stor portion, så 1/3 blev tilbage på tallerkenen...


...og så er det jo altid hyggeligt at se, at vægten går den rigtige vej!!! 2,1 kg er væk på 1½ uge. Rimelig godt tilfreds, og håber det fortsætter i den retning!


Det skal også siges, at jeg har haft en pakke BioDrain liggende i lang tid, og startede på den samtidigt med LCHF, og det er derfor lidt svært at måle om vægttabet kommer fra disse eller kostholdet eller begge dele...


Aftensmad kl. 15.30


Efter en dejlig men blæsende tur med hund og ergo, var jeg ganske så klar for mad...jeg har fundet ud af, at jeg har det bedre med at spise det store varme aftenmåltid lidt tidligere en "normal tid" og heller spise noget let og koldt senere på aftenen, dersom det er behov for det.


Så dagens aftensmad blev som følgende:
  • 175g kalkunbøf - købt som 1kg steak, men delt op i portioner og fryses ned, nok til 7 retter. Steaken var allerede marineret med urter og hvidløg, men krydret ligevel med sort peber og Aromat før stegning i pande i en blanding af rapsolie og smør.
  • Wokkede grøntsager, jeg brugte; savoykål i strimler, markchampignoner, rødløg, purre, rød chili, ingefær og hvidløg. Alt surres sammen i smør, hvorefter jeg tilsatte 2 ss græsk youghurt, 2 ss hytteost og 2 ss Buko pikantost. Hertil sort peber og lidt soyasauce i stedet for salt.
Som næsten altid når jeg laver mad, blev det næsten en halv portion wok tilbage som kom i fryseren til en anden dag.


...og så blev der lidt aftenhygge med pebermyntete, mandler og et par små æblebider...


GOD WEEKEND!!!






Det er altid hyggelig med en hilsen, kommentar eller et spørgsmål eller to - bare husk; jeg har ingen facit for LCHF kost, jeg prøver mig frem!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar