mandag den 11. april 2011

Min mad 11/4

Troede næsten at jeg ikke kom til at skrive eller sige disse ord igen;


JEG HAR VÆRET I ET TRÆNINGS CENTER!!!


...og faktisk været rimelig aktiv og, med tanke på min totale mangel på kondition og styrke - og det kunne jo meget godt mærkes...men det var faktisk ikke så slemt, som man tit går og tænker det vil være, så jeg gik bare i gang. I tillæg fik jeg et skema, hvor jeg kan udfylde tider, niveauer og kilo jeg nu kunne klare, og så bliver det jo sjovt og motiverende, om jeg frem over kan se, at jeg faktisk kan klare mere.


I dag blev det så; 15 mins på løbebånd, 10 mins på crosstrainer. Derefter var det tid for styrkeøvelser, hvor jeg gik igennem de fleste maskiner, og lavede et skema for serier og kilo jeg frem over skal holde mig til.
Er en lille smule optimistisk, og glæder (?!!) mig faktisk til på torsdag allerede, hvor det er tid igen.


Som tidligere nævnt er jeg ikke så god til, at spise en større morgenmad tidlig om morgenen og i dag var ingen undtagelse. Det blev en kande vand og en stærk kop kaffe fra morgenstunden. Lige inden jeg gik i gang med træningen, tyggede jeg mig igennem en lille håndfuld mandler og tog også nogle da jeg var tilbage i omklædningen efter træning. Derfor kom morgenmaden til at blive mere en frokost.


Morgenmad/ frokost kl. 13.00
  • 1 æg
  • 4 markchampignons i skiver
  • 3 cm purre
  • Hakket bredbladet persille
  • 2 skiver røgelaks i småbider
  • Salt og sort peber
Startede med at stege svampe og purre i smør, hvorefter ægget kom i og det hele blev røret sammen til en scramble. Røgelaksen fik en hurtig omgang inden jeg krydret det hele (...desværre med lidt for meget salt, glemte at fisken var røget...) og pyntede det hele med masser af persille.

Efter en lang morfar (2 timer..) grundet en slem hovedpine, var det tid for en eftermiddagtur med Elvis, og vi endte igen i hundeparken, hvor lillemanden var i fuld gang, legende både med en Collie og den gamle puddel Buster - som nok blev træt af bare at ligge på Elvis's energi!

Aftensmad kl. 19.00
  • Rester af frikadellerne lavet i sidste uge (se opskrift fra d. 5/4)
  • Blandet salat bestående af; iceberg salat, lucernespirer, rødløg, champignons, fetaost, agurk og cherrytomat.
  • Hvid balsamico eddike, sort peber og hvidløgsalt over, for at få en friskere smag på det hele


Det er altid hyggelig med en hilsen, kommentar eller et spørgsmål eller to - bare husk; jeg har ingen facit for LCHF kost, jeg prøver mig frem!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar